online lezen  |  afmelden
Knltb
20 februari 2018
AD nieuwe mediapartner van KNLTB
AD wordt de nieuwe mediapartner van de KNLTB. De tennisbond en de Persgroep Nederland sluiten daarvoor een meerjarige overeenkomst. Het doel van de samenwerking is gezamenlijk meer aandacht voor tennis te creëren, van professioneel niveau tot competities en recreatief tennis in de regio.

In Nederland gaan meer dan één miljoen mensen jaarlijks de baan op, bijna 570.000 daarvan zijn lid van een KNLTB tennisvereniging. Daarmee is tennis de tweede georganiseerde sport van ons land. Nederland telt bijna 1.700 tennisverenigingen. Tennis is in de leeftijdscategorie 35+ de grootste sport van Nederland. Tennis is dé sport bij uitstek die door iedereen gespeeld kan worden, op elke leeftijd en op elk niveau.

Algemeen directeur van de KNLTB Erik Poel: ”Het is onze ambitie om meer mensen meer te laten tennissen. Zichtbaarheid en aandacht voor tennis is daarbij essentieel. Met het AD en de regionale dagbladen zijn we in staat om niet alleen landelijk maar ook regionaal mensen enthousiast te maken voor tennis. Daarmee brengen we tennis nog dichterbij de mensen en stimuleren we hen om (meer) te gaan tennissen bij een vereniging, competitie te gaan spelen of gewoon voor de gezelligheid te spelen.”

Technisch directeur Jacco Eltingh: “Aandacht voor de prestaties van onze Nederlandse toptennissers, talenten en het internationale toptennis is van groot belang voor de beleving van tennis. Successen inspireren en motiveren mensen. Samen met het AD hebben we meer impact in Nederland en maken we de tennissport nog groter.”

Directeur Corporate Sales De Persgroep Lauren van der Heijden: “AD is sinds jaar en dag sportkrant nummer één en werkt nauw samen met onze regionale dagbladen in ADR Nieuwsmedia. Ook daar zullen de lezers kunnen profiteren van de samenwerking met de KNLTB. Tennis is één van de grootste sporten in Nederland, en onze lezers lezen er graag over.”

 
Lauren van der Heijden, directeur Corporate Sales van De Persgroep, en Erik Poel, algemeen directeur van de KNLTB bekrachtigen de samenwerking.

Meer informatie
Willem-Albert Bol, de Persgroep Nederland/ willem-albert.bol@persgroep.nl/ 06-15439503
Ellen Julius, manager PR & Communicatie KNLTB/ e.julius@knltb.nl/ 06-22500835
Over De Persgroep Nederland
De Persgroep Nederland is uitgever van ADR nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia), de Volkskrant, Trouw en Het Parool. De Persgroep is eigenaar van de radiozender Qmusic, zakelijk platform De Ondernemer, online video MyChannels en diverse websites zoals Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank, Reclamefolder, Sportnieuws en Tweakers. De Persgroep Nederland is tevens uitgever van 143 huis-aan-huiskranten. De nieuwsmerken van de Persgroep realiseren dagelijks een bereik van 10,3 miljoen contacten.
Over KNLTB
De KNLTB is hét startpunt van de tennissport in Nederland en heeft de ambitie om nog meer mensen méér te laten tennissen. Er zijn ongeveer 1700 tennisverenigingen, en daarmee bijna 570.000 tennissers, aangesloten bij de KNLTB. Hiermee is de tennisbond in grootte de tweede sportbond van Nederland. De KNLTB adviseert en ondersteunt besturen van tennisverenigingen op het gebied van verenigingsbeleid, accommodatie en bij juridische geschillen. De tennisbond is verantwoordelijk voor landelijke en districtscompetities, toernooien, voor de opleiding van tennisleraren en scheidsrechters. Verder heeft de KNLTB als doel de promotie van de tennissport en het vergroten van de betekenis van tennis in de samenleving. Ten slotte begeleidt de KNLTB jeugdig talent op weg naar de top en organiseert topevenementen als de Davis Cup en alle nationale kampioenschappen.
KNLTB.nl
Team NL Nederlandse Loterij Heineken Rabobank KPN
Menzis Tennis Direct Dunlop K-Swiss Sky Radio
KNLTB
Telefoon: 088 - 130 26 00
Email: info@knltb.nl
knltb
Twitter   Facebook